שלומי מרציאנו סטודיו לאדריכלות, עיצוב פנים, תכנון תאורה
שלומי מרציאנו אדריכלות

יועץ ומעצב תאורה לעסקים

יועץ ומעצב תאורה לעסקים
מאת: שלומי מרציאנו
מאת: שלומי מרציאנו
אדריכלות ועיצוב תאורה פיצה האט סניף אאורה בן שמן

כאדריכלים ויזמים בוודאי נתקלתם במושג יועץ תאורה אך לא הבנתם מדוע עליכם להעזר בשירותיו.

במאמר זה נסקור מדוע כה חשוב לקבל יעוץ מקצועי והדרכה מיועץ תאורה כשאתם מתכננים את בית המגורים, המשרד או מבנה הציבור הבא, כיצד זה ישפיע על עיצוב הפנים והחוץ של המבנה ועל העלויות הכוללות של תחזוקתו בעתיד. 

 

מדוע להעזר ביועץ תאורה?

מערכות התאורה המתוחכמות והמודרניות והטכנולוגיה החדשה שהוכנסה לתחום מחייבות העזרות באיש מקצוע אשר מבין הן באדריכלות, הן בעיצוב פנים ותאורה גם יחד על מנת ליצור הרמוניה מושלמת בין המאפיינים השונים של המבנה המתוכנן ולדאוג לכך שהתאורה תחזק אלמנטים עיצוביים מסויימים ותאפשר חוויה אורית עבור קהל העובדים, הדיירים או האורחים במבנה.

 

כיצד תאורה יכולה לתרום למבנה?

בין אם אתם מתכננים מבנה חדש ובין אם אתם משפצים מבנה קיים, תאורה איכותית צריכה להלקח בחשבון על מנת לאפשר נראות מעולה של המבנה הן ביום והן בלילה. מבנים מוארים היטב מושכים יותר קהל ומעניקים לו יוקרה ואופנתיות. משחק מעניין באור וצל, פיזור אור מרענן, הדגשת אלמנטים עיצוביים ויצירת חללים מוארים באור צבעוני יכולים לשדרג כל מבנה.

 

אדריכלים, אדריכלי משרדים ועיצוב תאורה

כל מי שעוסק בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים מבין כיום את חשיבותה של התאורה בנראות ובשיפור חווית השימוש בבתי מגורים, משרדים ומבני ציבור. תאורת פנים איכותית מאפשרת לציבור האורחים, הדיירים והעובדים תחושה נוחה, נעימה ובריאה הרבה יותר לעיניים ואילו תאורת חוץ ממצה את הנראות של הבניין החדש ומאפשרת משחקי אור וצל עם התצורות הגיאומטריות שעיצבתם ומדגישה את הקוים הקלאסיים או המודרנים שבחרתם. בחירות נכונות בעיצוב התאורה יכולות להפוך לסממן ההיכר של הבניין שעיצבתם ולהבליט את יופיו.

משרדי חברת תור פלוס תיירות - אדריכלות עיצוב פנים ועיצוב תאורה
משרדי חברת תור פלוס תיירות – אדריכלות עיצוב פנים ועיצוב תאורה

תאורה בריאה ומועילה

תחום התאורה הולך ומתפתח בשנים האחרונות תוך שימת דגש על בריאות העיניים ותחושת נינוחות במהלך שעות העבודה הארוכות או השימוש במתקנים ציבוריים כגון מוסדות לימודיים, רפואיים, ספרייה או מתחם בילוי. תכנון נכון של תאורה יכול למנוע סינוור במקומות מסויימים וחושך באחרים ואת פיזור האור על פי הצורך של כל חלל. יועץ תאורה יכול למקסם את יעילות התאורה המותקנת, לדאוג לכך שתהיה בריאה, נוחה ונעימה לעין וגם תדגיש את העיצוב האדריכלי ותוסיף לו נדבך נוסף של עומק ותחכום.

 

תכנון תאורה מסחרי לחיסכון מירבי

כמתכנני מרכזים מסחריים, אתם בוודאי מודעים לכך שאחד הדגשים בתכנון יהיה תחזוקה נוחה וחסכונית באנרגיה. עם התפתחות מערכות תאורה מבוססות לד תוכלו ליהנות מבניין מואר בתאורת חוץ וגם תאורת פנים החוסכת באנרגיה ובהוצאות החשמל. יועץ תאורה יוכל לתכנן מערך תאורה המתאים לחללים גדולים, אולמות תצוגה, חללי עבודה משותפים, חנויות ועוד אשר יתרמו רבות לשיפור חווית המבקרים ולקהל העובדים במקום.

 

תאורה ועיצוב פנים

יועץ תאורה יכול לסייע למעצב הפנים לעצב חלל מואר באופן וסגנון 'מחוץ לקופסא' באמצעות משחקי אור וצל, זויות מענייינות, צבעים מתחלפים או פליקרים הן לעיצוב חוץ והן לעיצוב פנים, יכולים לתרום רבות לנראות החיצונית והפנימית של המבנה ולקחת את הרעיונות העיצובים של מעצב הפנים צעד אחד גדול קדימה.

 

לסיכום

יועץ תאורה יכול לתרום רבות לנראות הפנימית והחיצונית של המבנה, לאור בריא יותר לעיניים עבור ציבור העובדים, הדיירים והאורחים, לשפר את חווית השימוש במבנה הציבורי, להפוך לסממן ההיכר שלו ולהדגיש את סגנון העיצוב האישי שלכם. באמצעות תכנון תאורה נכון תוכלו להשיג תחכום ומשחק של אור וצל ולהוסיף עוד נדבך עיצובי לבניין שלכם.

 

 

שתפו אותי:

אולי תאהבו גם