שלומי מרציאנו סטודיו לאדריכלות, עיצוב פנים, תכנון תאורה
שלומי מרציאנו אדריכלות

מה זה אדריכל משרדים

מה זה אדריכל משרדים
מאת: שלומי מרציאנו
מאת: שלומי מרציאנו
משרדי חברת תור פלוס תיירות - אדריכלות עיצוב פנים ועיצוב תאורה

בניית משרד הוא תהליך המצריך חשיבה לפרטי פרטים.

כל משרד מוצלח עבר תהליך שכזה. אדריכל למשרדים מתכנן ומעצב משרדים על פי דרישות וצרכי הלקוח. האדריכל יכול להמליץ על אחד מאנשי המקצוע שעימם הוא עובד כגון קבלן בנייה, מנהל פרויקט, יועץ תאורה וכל מה שהפרויקט הבנייה מצריך. ייעוץ תאורה הוא דבר חובה בפרויקט מסחרי בכלל ובפרויקט משרדים בכלל. אז מה תפקיד אדריכל משרדים? על זאת ועוד ריכזנו כאן מידע ותודה לשלומי מרציאנו אדריכלות ועיצוב על האכסניה המכובדת.

 

מה תפקיד אדריכל משרדים?

תפקיד אדריכל הוא לבנות קונספט וכפועל יוצא לתכנן את תהליך הבניה וללוות את הביצוע בפועל. האדריכל מעניק ליווי מקצועי לאורך כל התהליך כמו גם פיקוח עליון על כל תהליך הבנייה. לצורך ניהול הפרויקט נעזרים במנהל פרויקטים.

 

אדריכל ומעצב פנים

האדריכל מתכנן את המבנה על פי דרישות הלקוח ועל פי צורכי המבנה המתוכנן. הוא משלב חומרי גלם המתעדכנים בהתאם לתקופה. הוא מוציא "סט תוכניות בנייה" שמתוכננות על פי תקן. הקבלן מקבל תוכנית בנייה מסודרת מבצע אותו על פי התקן המחייב. תכנון שגוי של חללים במידות מעברים לדוגמא, או גדלים מינימליים בתוך חלל הפרויקט, עלולים להוביל לבעיות בלתי הפיכות שלא יהיה ניתן לפתור אותן ללא הרס החלל הפנימי.

 

האדריכל מעורב בכל שלבי תהליך הבנייה מתחילתו ועד סופו והוא אחראי בסופו של דבר על ההרמוניה והשילוב של העיצוב המוגמר.

 

מה כוללים שירותי אדריכל משרדים?

  • הגדרת תקציב מול בעל העסק המעוניין להשקיע בבניית משרד, צרכי המשרד, הפרויקט וחלוקת החללים השונים בתוך המבנה.
  • הנפקת סט תוכניות לבניית המשרד. בשלב המוקדם של התכנון מוצגות מספר אופציות כחלופה ללקוח. לאחר בחירה של אחת מהתוכניות התוכנית תעובד לתוכניות בנייה העונות לתקן הנדרש.
  • כחלק מתהליך העבודה האדריכל כותב מפרט טכני לביצוע עבודות הבנייה וכך כתב כמויות לחומרי גמר כגון ריצופים חיפויים, כלים סניטריים, חיפויים ועוד.
  • אדריכל משרדים יודע למצוא פתרונות המתעוררות בתהליך הבנייה. אם לדוגמא גילו במהלך שיפוץ שני עמודים שלא נכתבו בתוכנית המדידה, אדריכל טוב ידע לנצל אותם לחלק אינטגרלי מהתכנון.

 

בסופו של דבר, אדריכל משרדים אחראי לתכנון פנים של משרדים. התכנון נעשה מתוך הכרת צרכי המשרד כפי שסיכמנו כאן.

הדמיות חברת תור פלוס תיירות - אדריכלות עיצוב פנים ועיצוב תאורה
הדמיות חברת תור פלוס תיירות – אדריכלות עיצוב פנים ועיצוב תאורה

נקודות חשובות בעיצוב משרדים

נראות המשרד

חשוב לזכור כי נראות המשרד היא קריטית ומשפיעה על כל אחד שנכנס אליו. כדאי להשקיע ולפנות אל מעצב פנים לעיצוב משרד בצורה יעילה ונכונה. בבחירת נראות המשרד אופי העסק ישפיע רבות. לעיצוב האמור לעניין לקוחות, לא יתאימו עיצובים "רדומים". כמו שאתם מבינים, נראות המשרד משדרת מסר. המסר שמשרד צריך לשדר הוא בהתאם להגדרה שלו. גן ילדים צריך לשדר חמימות ומסירות לעומת משרד נותן שירות פיננסי שמעוניין לשדר ניסיון ואמינות.

 

פרקטיות

תכנון משרדים חייב להיות פרקטי ולהתייחס לזרימת העובד בתוך החלל. אם אתם צריכים חללי עבודה שונים לכל עובד, חשוב שהמשרד שלכם יציע כאלו. עובד שמשתמש באביזר משלים כמו מדפסת, תיקיות וכו', במקום שהוא יצטרך לבזבז זמן הלוך ושוב אל האביזר וממנו, יהיה נכון למקם אותו קרוב אליו. העניין נכון לגבי כל חלק בתכנון חלל המשרד, פינת קפה קרובה לעמדת העבודה למניעת שיחות מסדרון מיותרות, חשוב לבדוק מהי צורת וצורך העבודה וכך לתכנן את המשרד בהתאם.

 

תכנון תאורה נכון במשרדים

בתכנון משרד צריך לשים דגש רב על תכנון התאורה. תכנון תאורה נכון במשרדים צריך לכלול תאורה שתהיה בעוצמה הנכונה, בגוון הנכון, נעימה לעובד כדי שיהיה לו נוח ונעים לשהות במשרד. תכנון תאורה מסחרית חייב להיות מותאם לאופי העסק.

 

תקציב

עלויות עיצוב משרד משתנות בהתאם לעיצוב הנדרש. חשוב לבדוק לפני התחלת ביצוע השינויים את גובה התקציב. ההמלצה היא לפנות אל אדריכל משרדים מעצב פנים שיסייע לכם במיקוד נכון וכך יהיה לכם קל יותר לדעת מה אפשרי ומה פחות בהתאם למסגרת התקציב.

שתפו אותי:

אולי תאהבו גם